Τρίτη 3 Ιουλίου 2012


Φέρτε την επανάσταση στην εκπαίδευση! Ομιλία του Κεν Ρόμπινσον. 25 Μαΐου 2012, 9:34 μμ Ο Βρετανός συγγραφέας και σύμβουλος εκπαίδευσης Σερ Κεν Ρόμπινσον υποστηρίζει με καυστικό και συγχρόνως διασκεδαστικό τρόπο ότι τα σχολεία, από κέντρα τυποποιημένης μάθησης στηριζόμενα στο βιομηχανικό μοντέλο, πρέπει να μετατραπούν σε εκπαιδευτικά κέντρα, όπου η ευαισθησία στο εύρος και στο βάθος των δημιουργικών αποθεμάτων κάθε παιδιού, η εξατομικευμένη διδασκαλία και η ενθάρρυνση να ακολουθήσουν τις έμφυτες κλίσεις τους, θα κυριαρχούν. Κλείνοντας την ομιλία του σημειώνει χαρακτηριστικά: «Θέλω να σας διαβάσω γρήγορα, ένα μικρό ποίημα του Γέιτς, έναν ποιητή που μάλλον γνωρίζετε. Έγραψε το ποίημα στην αγαπημένη του, Μοντ Γκον, θρηνώντας το γεγονός ότι δε μπορούσε να της δώσει αυτό που πίστευε ότι η ίδια επιθυμούσε. Και είπε: «Έχω κάτι άλλο να σου δώσω, αλλά ίσως δεν το θέλεις». Έγραψε τα εξής: «Αν είχα τ’ ουρανού την πλουμιστή τη φορεσιά την υφασμένη από χρυσό κι απ’ ασημένιο φως Τη γαλανή, τη μελιχρή, τη μαυροκεντημένη φορεσιά Από νύχτα κι από μέρα κι από αποσπερίσιο φως Τη φορεσιά μου θα άπλωνα κάτω από τα πόδια σου Μα εγώ που είμαι φτωχός έχω μόνο τα όνειρά μου Τα όνειρά μου άπλωσα κάτω από τα πόδια σου. Πάτα ελαφρά γιατί πατάς πάνω στα όνειρά μου». Και κάθε μέρα, με κάθε τρόπο, τα παιδιά μας, απλώνουν τα όνειρά τους κάτω από τα πόδια μας. Εμείς πρέπει να πατήσουμε όσο πιο ελαφριά γίνεται. Δείτε το σχετικό βίντεο στο κάτω μέρος της σελίδας!