Τρίτη, 23 Αυγούστου 2011

ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ «ΟΛΟΗΜΕΡΟ»


Εκπαιδευτικοί, μαθητές , γονείς και φίλοι  όλοι μαζί  θα ταξιδέψουμε με την «κιβωτό της γνώσης» , που αποκτήσαμε σπουδάζοντας και μελετώντας τους στόχους που θέτει η εκπαίδευση. Περισυλλέγοντας τις  εμπειρίες του «σήμερα» στρέφομε την προσοχή μας στην «χρυσή αυγή» που ανατέλλει η κοινωνία του «αύριο» με πρωτοπόρους τους «νέους» ανθρώπους. Με εισιτήριο  την ταυτότητα του «Ολοήμερου Σχολείου» ξεκινάμε αυτό το ταξίδι , με την πεποίθηση ότι θα διαμορφώσουμε μια «καινούρια αντίληψη» ικανή να μας οδηγήσει πέρα από τα «σύνορα» της καθημερινότητας , όπου δεν θα είναι πια διακριτά τα όρια της ψυχαγωγίας και της εκπαίδευσης, της εμπειρίας και της γνώσης , του βιώματος και της ευχαρίστησης , της δημιουργίας και της απόλαυσης , της παρέας και της ομαδικότητας, της εργασίας και της αποδοτικότητας.
      Έτσι , σε κάθε προσπάθεια γίνεται από την πλευρά όλων μας ν΄ ανταποκριθούμε στις ανάγκες που θέτει η κοινωνία των εργαζομένων και μαθητών   απαντάμε με μια «Γιορτή Χαράς» , όπου όλοι οι φορείς καλούνται να συνδράμουν και να υποστηρίξουν με όλες τις δυνάμεις που διαθέτουν στην εδραίωση αυτού που λέμε «Ολοήμερο Σχολείο».
Το πρόγραμμα μας περιλαμβάνει τους εξής τομείς:
1.ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Θέατρο
   Κείμενα δοκιμασμένα στο χώρο και στο χρόνο παραδίδονται στους μικρούς μαθητές  που με τη φρεσκάδα τους και τη σοφία τους που διαθέτουν αφήνουν να ακουστούν δια στόματος και επί σκηνής τα μηνύματα των ηρώων που έχουν σα στίγμα τη διαχρονικότητα των κλασσικών αξιών της ελληνικής παιδείας.
 Ζωγραφική
  Με χρώματα και τεχνικές ξεκινάμε από μια απλή γραμμή και φτάνουμε σε πιο σύνθετα σχέδια με οδηγό την έμπνευση και τη φαντασία. Σκηνικά από την καθημερινότητα , τη ζωή στην πόλη, στο χωριό, μια βόλτα στο βουνό ή στη θάλασσα, μια εκδρομή στο δάσος, ο κήπος ,  η εξοχή κ. ά από τα πιο αγαπημένα θέματα των παιδιών.
 Kουκλοθέατρο
  Το  «καλό και το κακό» είναι στα χέρια  των μαθητών που με την επιδεξιότητά τους  και την ευφυΐα δεν αργούν να το καταλάβουν και φτάνοντας στο βαθύτερο νόημα του μύθου , μπορούν να αναγνωρίσουν αργότερα τη διαχρονικότητα του. Οι κούκλες ζωντανεύουν και μέσα από τα χρώματα , τους ήχους και τις εικόνες εκτυλίσσονται οι ιστορίες ώσπου …να πέσουν οι μάσκες•  αφήνουν ήσυχα τα αποτυπώματα τους όσοι έλαβαν μέρος στη δράση.
Χορός
Η καθημερινότητα «ανοίγει» τις πόρτες για νέες μορφές έκφρασης . Ο συναισθηματικός κόσμος των παιδιών ξεδιπλώνεται με «κίνηση και ρυθμό» ανάμεσα στην «ένταση και τον παλμό» της μουσικής. Οι μαθητές ξαναζούν αυτό που έχει περάσει μέσα από μια «ενορχήστρωση του κόσμου» με τον οποίο συμφιλιώνονται.
Μουσικό πολυθέαμα
Ήχος και φως : η μουσική μας ταξιδεύει σε τόπους και χρόνους παλιούς και καινούριους• θύμησες παλιές ζωντανεύουν, γνώριμοι και πρωτόγνωροι σκοποί αντηχούν σε ένα κάλεσμα εκ/κων σπουδαγμένων για αυτή τη δουλειά.
Βιντεοεμφανίσεις
   Η εμφάνιση της παιδικής ηλικίας στον κινηματογράφο μέσα από τα μάτια εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη σχολική ζωή  όπου παρακολουθούν , συλλέγουν , φιλμάρουν εικόνες παρμένες απ΄ τα χρόνια της αθωότητας.
 2. "Φιλομάθεια"
    Η «φιλομάθεια» καλλιεργείται όταν το έδαφος έχει απαλλαχτεί από τα «άχρηστα υλικά».
Έκθεση βιβλίου
Ένα βιβλίο είναι πάντα ο καλύτερος σύντροφος , όταν μάλιστα έχει και τη σφραγίδα επώνυμων συγγραφέων που αγγίζουν την παιδική ψυχή. Τότε η «Έκθεση Βιβλίου» που φιλοξενείται  στο χώρο μας , επιτρέπει ένα ταξίδι με πολλούς σταθμούς , όπου εξωτερικεύονται και καλλιεργούνται «κατά τόπους» τα ενδιαφέροντα των μαθητών στην ιστορία , μυθολογία , λογοτεχνία, θρησκεία και ότι ακόμη φαντάζει πραγματικό ή μη.

 Προβολή παιδικής ταινίας
 Η σύγχρονη αντίληψη βλέπει τη «μεταβίβαση της γνώσης» και της εμπειρίας καθημερινών προσώπων και καταστάσεων διαμεσολαβημένη από τα ΜΜΕ. Ο κινηματογράφος γοητεύει μικρούς και μεγάλους γιατί εξιδανικεύει  την παραπάνω σχέση , καταλαμβάνει τις αντιδράσεις και στο τέλος επιφέρει το απρόβλεπτο που άλλοτε χαροποιεί το κοινό και άλλοτε το προβληματίζει. Τα παιδιά ενδιαφέρονται για ότι συμβαίνει στην οθόνη και από κωδικοποιούν με ένα δικό τους τρόπο τα μηνύματα του έργου.

 Internet
Δε θα μπορούσε βέβαια να λείψει η τεχνολογία με την αλματώδη πρόοδο στον κόσμο της «Πληροφορίας». Οι μαθητές φτάνει να πατήσουν ένα μόνο πλήκτρο και αυτομάτως γίνονται δέκτες και πομποί ενός σπουδαίου γεγονότος: ότι στην άλλη άκρη υπάρχουν χιλιάδες δέκτες και πομποί του ίδιου μηνύματος , της επικοινωνίας. Ομαδικές συζητήσεις, παρουσιάσεις, σχεδιαγράμματα,  κείμενα, όλα χαρίζουν απεριόριστες δυνατότητες και απογειώνουν τα ενδιαφέροντα τους σε μια διαρκή  αναζήτηση.

Διαγωνισμός "Εικόνας και Διηγήματος"
 Μια εικόνα = χίλιες λέξεις. Η φαντασία στο προσκήνιο. Οι εικόνες αποκτούν τρισδιάστατη υπόσταση για να φανεί στο τέλος ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Μια αφόρμηση είναι αρκετή για ξεκίνημα και τα παιδιά μπορούν να αφεθούν ελεύθερα στον κόσμο της φαντασίας •επιστρατεύοντας όλες τις πνευματικές δυνάμεις που θα τους επιτρέψει η ηλικία τους  θα  ταξιδέψουν γλιστρώντας πάνω στο χαρτί και αποτυπώνοντας ένα κόσμο θαυμάτων που μόνο η παιδική ψυχή γνωρίζει καλά.

Καλή επιτυχία !